Gelenekselin yanı sıra yeni endüstrilerde dış kaynak kullanımı hızla artmaktadır. Boeing’in dış kaynak değerlendirmesinin 737 uçak serisi ile 400.000 parçadan, yeni 747-800 ile 6.000.000 parçaya ulaştığını ve tedarik zinciri zorluklarının yanı sıra fırsatları anlamanın kolay olduğunu düşünün.
Günümüzün küresel tedarik zincirinin karmaşıklığı, mevcut kalite yönetim sistemlerinin çoğundan çok daha fazlasını gerektiren yeni iş gereksinimlerini ortaya koymaktadır. Bu tür sistemlerin birçoğu hala manuel veri girişi ve diğer emek süreçleri gerektirmektedir. Kalite sistemleri (ev yapımı ya da değil) çoğu zaman bir veritabanı yerine parçalanmış dosya sistemlerinde depolanabilen birçok yazılım çözümü, birçok form, belge, standart, analiz ve rapor içerir. Bu ayrık sistem türü, işbirliği, iç iletişim ve uyumsuzlukta zorluklar doğurur ve kuruluşa iyileştirmeler, önleme, maliyet azaltma veya kısaltılmış teslim süreleri şeklinde hiçbir değer vermez. Ek olarak, mevcut kalite yönetim sistemleri, kalite gereksinimlerini doğrudan bir dosyadan otomatik ve güvenli bir şekilde yönetme ve tedarik zinciri ile sorunsuz bir şekilde iletişim kurma ve entegre olma gibi yeteneklerden yoksundur.Tedarik zinciri ağı, bir ürünün icat edilmesinde, tasarlanmasında, yaratılmasında, satılmasında ve desteklenmesinde yer alan tüm bireylerden, organizasyonlardan, kaynaklardan, faaliyetlerden ve teknolojiden, alıcıya, kaynak gereksinimlerinin (malzeme ve / veya veri) teslimatından oluşur  veya montaj hattı ve son olarak son kullanıcıya. Doğru şekilde yönetildiğinde, bu işlem açıkça tüm imalat tedarik zinciri üzerinde çok olumlu bir etkiye sahiptir, ancak aynı zamanda orijinal ekipman üreticileri için iş riskini de arttırır. Tedarik zincirinde bir kırılma, şirket gelirlerini, pazar payını, maliyetleri ve itibarı olumsuz yönde etkileyebilir.Veriler, birçok üretici firmanın müşterilerinin hedeflerine ulaşamadığını göstermektedir. Tedarik zincirlerinin önemini, zorluklarını ve karmaşıklığını anlayan üretim kuruluşları doğru üretim ve kalite altyapısına sahip olmalarını sağlayacak ve hızla gelişen pazarlarına hazır olacaklardır – hızlı gelişen rekabetlerinden bahsetmiyorum bile.. Üreticiler tedarik zinciri zorluklarını ve gereksinimlerini daha iyi anlarsa doğru işletme kalite yönetim sistemini benimseyebilir ve uygulayabilirler.

Vaka Çalışması

Bu örnek, dünya çapında 40.000’den fazla çalışanı olan ve yıllık 26 milyar dolar gelir elde eden ticari uçaklar için birinci seviye bir Boeing tedarikçisi olan müşterimizi kapsamıştır. Tedarikçi, Amerika Birleşik Devletleri’nde farklı şehirlerde bulunan ve yeni 777 serisi için kilit gövdeli parçalar üreten çok sayıda tesise sahip. Yeni bir model için Boeing’in kilit tedarikçisi olmak için en gelişmiş tesisler, deneyimli mühendisler, teknisyenler, kalite uzmanları ve yöneticiler, hepsi de en gelişmiş üretim ve kalite yetenekleriyle çalışıyor. Boeing’in, esas olarak tedarikçi kalite sorunlarından kaynaklanan, çok sayıda geç teslimattan muzdarip olduğu Dreamliner’de edindiği deneyime dayanarak, Boeing tedarikçileri, gelecekte tedarik zinciri yönetimi arızalarını önlemek için sıkı bir şekilde izlenmektedir. Tedarik edilen parçaları montaj hattına “tam zamanında” ve “tam zamanında” almak zorunludur. Sorun, müşterilerimizin çözmekle ilgilendiği önemli zorluklardan biri, genel olarak yorumlama ve elle yapılan işlerin neden olduğu büyük miktarda insan hatasını azaltmaktı. Muayene işlemleriyle ilgili çok az otomasyon vardı. Tek başına inceleme planlaması hazırlığı, günümüzde birden fazla türde binlerce bağlantı elemanı ve ardından manuel inceleme ve veri toplama dahil olmak üzere çok büyük ayrıntılı baskılarla uğraşma içermektedir. En iyi teknoloji altyapısı ve uzman bir ekiple doğru ortağı bulmak için müşteri tarafından bize yaklaşıldı. Sistem geliştirme süreci, etkili işbirliği ve çoklu yazılım çözümü bileşenleri üzerinde eş zamanlı çalışma sağlamak için birkaç aşamaya ayrılmıştır. Tedarikçi ve HighQA ekibi, bir çalışma prototipi hazır olana kadar birkaç test-deneme çalışma döngüsü üzerinde birlikte çalışıyorlardı. Her iki taraftaki ekipler, daha önce hiç kimsenin, ilan tahtası boyutunda bir kağıda küçük bağlantı elemanı sembollerini bulma ve sınıflandırma işlemini otomatik hale getiremediğinden, bazı anıtsal zorluklarla yüzleşmek ve üstesinden gelmek zorunda kaldı. HighQA’nın Hızlandırılmış Balonlama ve Tanıma modülü, bu son derece karmaşık uçak gövdesi montaj çizimlerine dağılmış binlerce bağlantı elemanı sembolünü otomatik olarak bulmak, haritalandırmak ve sınıflandırmak için vazgeçilmez bir araç haline geldi. Ek bir yetenek, denetçilerin gerçek ölçüm yerinde ölçüm bilgilerini uygun bir şekilde toplamalarını sağlayan merkezi bir tablet tabanlı atölye veri toplama uygulaması olan Inspection Manager Xpress’tir. Üretimde yüzlerce mile dağılmış birden fazla fabrika yer aldı. Yapılandırma; özel merkezi sunucu, çoklu iş istasyonları ve mobil cihazlar içeriyordu. HighQA uygulama ekibi, tedarikçinin BT ve yazılım kullanıcılarını birden fazla yerde ve tesiste kuruyor, yapılandırıyor ve eğitiyordu. Dikkatli planlama ve proaktif destek stratejisi sayesinde uygulama süreci sorunsuz bir şekilde devam etti ve programın ilerisinde sona erdi.

Özet

Boeing tedarikçisi, üretkenlik kazançları, işgücü maliyet tasarrufları ve hızlandırılmış teslimat süreleri ile sonuçlandı ve bunun sonucunda rakiplerine kıyasla benzersiz bir teknolojik avantaj elde edildi. HighQA uygulamaları, genel ürün kalitesi üzerinde önemli bir olumlu etkiye sahip olan montaj bağlantı elemanı kalite kontrol alanında teknolojik atılımları kolaylaştırdı.

Sam Golan

HighQA Kurucu CEO’su